Widoki cieszące oko

Pieniny przywitały nas przepięknym widokiem na Tatry. Naszemu wyjazdowi towarzyszyła wymarzona pogoda.

Przeszliśmy Wąwóz Homole, w którym obejrzeliśmy wyjątkowe widoki wapiennych skał i niezwykłe kaskady potoku. Po dotarciu do rozległej polany widokowej przy górnej stacji kolejki linowej, podziwialiśmy panoramy Małych Pienin, Beskidu Sądeckiego i Gorców. Zjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym patrząc na malownicze pejzaże, które tworzyła nam wszechobecna zieleń i błękitne niebo przyozdobione kłębami białych chmur.

Zwiedziliśmy zamek w Czorsztynie i podziwialiśmy z niego bajkową panoramę na jezioro i malujące się nam w oddali nadal ośnieżone tatrzańskie szczyty. Gondolami przepłynęliśmy na przeciwległy brzeg jeziora, gdzie podziwialiśmy walory zamku w Niedzicy i weszliśmy na koronę zapory wodnej. Pozytywnie nastrojeni wyruszyliśmy w kierunku góry Wdżar. Pieszo dotarliśmy do wymarzonej wysokości 767 m n.p.m, skąd zeszliśmy ścieżka edukacyjną poprowadzoną w wyrobisku starego kamieniołomu andezytu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Starym Sączu, gdzie zwiedziliśmy muzeum i zobaczyliśmy Ołtarz Papieski (jeden z niewielu w Polsce ołtarzy, który nie został rozebrany po wizycie Ojca Świętego z 16 czerwca 1999 roku, kiedy papież Jan Paweł II dokonał na starosądeckich błoniach kanonizacji błogosławionej Kingi).

W ocenie uczestników wyjazd był bardzo, bardzo i jeszcze raz bardzo udany.